tiistai 7. lokakuuta 2014

Sadekausi - finally here!

No nyt sataa ja kunnolla!! Meille kerrottiin, että jos tulvii, ei ole duunia, eli vapaapäivien toivossa voisi sitten vissiin tulvia ihan kunnolla?! ;)

Sitä paitsi kukapa ei toivoisi sadetta, kun voi käyttää näitä upeita sadeviittoja? Me ollaan testattu niin kertakäyttömalli kuin tommoset "oikeat" sadeviitatkin (joissa on hei lippa ja kaikki!!).






 Kuten ilmeistä näkee, oikea sadeviitta vie voiton kertakäyttöisistä.


Sateessa on toki huonojakin puolia, esimerkiksi joku saattaisi liukastua portaissa, jonka seurauksena kannettavan näyttö voisi mennä säpäleiksi.


Onneksi täällä näytön vaihtaminen ei ole ihan niin tyyristä puuhaa kuin Suomessa. 50 euroa meni, niin sain muutamassa tunnissa kuin uuden tietokoneen takaisin korjaajalta. :)

Huomenna ja ylihuomenna meinataan opettaa meiän ihastuttaville englanninopiskelijoille viikonpäivät ja muutaman siihen liittyvän lauseen. Aika kivaa. Ollaan myös itse opiskeltu ahkerasti vietnamia. Nyt tässä ollaan jo siinä tilanteessa, että yleensä paikalliset ymmärtävät, kun yritän käyttää jotain helppoja sanoja ja lauseita. Tänään kuitenkin hotellin respan nainen vastasi "mitä kuuluu" -kysymykseeni "sorry, i don't speak English". No se me oltiin kyllä huomattu itsekin... En tiedä mitä kieltä sille oikein pitäisi puhua, kun ei onnistu perusasioiden jutteleminen englanniksi eikä vietnamiksi...

Pitää nyt taas mainostaa, että mun tulokset salilla kehittyy koko ajan, tää on ihan mahtavaa! Esim eilen tein jo penkkipunnerrussarjoja 70 kilolla, kun ennen tätä reissua se oli mun maksimi! Mulla on vielä 2,5vkoa mun saliohjelmaa jäljellä, mitä mä sitten teen? :O Leena totesi tuossa yksi päivä, että "voit kirjoittaa tän vaikka sinne blogiisi: sä olet muuten aina myöhässä, mutta silloin kun mennään salille, tulet hakkaamaan ovea viisi minuuttia etukäteen". No mutta eikö se ole hyvä, että mä olen sisäistänyt tän vietnamilaisen aikakäsityksen edes muissa asioissa, kun urheilun suhteen!?

Semmosta tällä kertaa. Toivottavasti kaikki menee mukavasti siellä Suomessa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti